Het is niet duidelijk genoeg.
Ze zouden het verplicht moeten stellen.
Dit is te vrijblijvend.
De discussie rondom de mondkapjes deze week was vanuit de drijfveren weer interessant.
Want waar en wanneer moest je nu een mondkapje op? De Tweede Kamer vroeg om meer duidelijkheid. En dus vertelde Rutte dat voortaan in openbare ruimtes het mondkapje op moest. Maar ja wat is een openbare ruimte, een plein is toch ook een openbare ruimte. Waarop Rutte eraan toevoegde een openbare ruimte waar je de lucht niet kan zien. Helder?
Nee.
Want moesten de mondkapje nu eigenlijk ook niet op middelbare scholen worden gebruikt?
En het is toch veel te vrijblijvend. Een dringend advies? Het moet verplicht worden dan is het voor iedereen duidelijk.
Het is het verhaal van de onverzadigbare drijfveer. Want voor Blauw kan het niet duidelijk genoeg zijn. En dus vraagt Blauw na elke maatregel of persconferentie maar hoe zit het dan met? Gaat Geel kijken of zaken logisch zijn: Maar als het wel daar moet en niet niet hier, dat is toch niet logisch?
Duidelijker communiceren roept Groen.
Mensen het kán voor Blauw niet duidelijk genoeg, voor Groen kán er niet genoeg gecommuniceerd worden en voor Geel kán het niet logisch genoeg zijn.
En ondertussen roepen Blauw en Rood om handhaving, want het moet verplicht zijn en gehandhaaft worden.
Een paar jaar geleden had ik een collega (bij een opdrachtgever) die om de haverklap vroeg om nog meer details, nog meer duidelijkheid. We begonnen een een reorganisatie van de afdeling waarbij we niet op voorhand wisten wie eruit zou moeten.
Er was één collega die (logischerwijs) telkens vroeg om aantallen, om details maar ja, dat wisten we nog niet. De reorganisatie was aangekondigd aan ons de opdracht om deze uit te voeren en te bekijken welke impact dat voor wie zou hebben. De duidelijkheid die zij wilde hebben die was er simpelweg nog niet.
En zo kan jij ook klanten hebben die het niet duidelijk genoeg vinden wat jij aanbiedt. Het zit het dan met X en als ik nou Y. Die exact willen weten wat jij te bieden hebt. En dat kan als je zelf niet Blauw bent niet altijd fijn zijn.
Verwachtingen managen daar gaat het om. Dus tegen je klant op voorhand zeggen als je van mij een uitgewerkt plan van A naar B verwacht dan ben je niet bij mij aan het goede adres. Scheelt een hoop teleurstellingen ;)
En ? Herken jij jezelf of je klant hierin?