training 22 november in 5 stappen succesvol je ideale klant aanspreken

'Nobody is you and that's your power!'

Je bent een slimme, ambitieuze ondernemer die er écht voor gaat. In jouw vakgebied ben je een echte expert: jij
weet waar je het over hebt. Je neemt je business serieus. Maar nu is het tijd voor een stap verder.

Tot nu toe was je blij met elke klant die bij je kwam. De schoorsteen moet tenslotte ook roken. Maar het knaagt en zeurt. Het liefst zou je werken met klanten die jouw energie en plezier opleveren. Klanten die je automatisch het allerbeste van jezelf geeft.

Maar ja, ondertussen heb je wel klanten waar het regelmatig mee schuurt. Niet dat het slecht gaat maar écht matchen doet het ook niet. Maar waar het dan mis gaat, daar kan je de vinger niet op leggen.

Herken je dit?

  • Soms lijkt het of jij en je klant een totaal andere taal spreken en jullie elkaar niet begrijpen. Ook al doen jullie nog zo je best.
  • Je wringt je in allerlei bochten, past je gedrag aan maar het blijft schuren.
  • Je past je gedrag aan klanten zodanig aan dat je niet blij wordt van jezelf.
  • check
    De samenwerking loopt zo stroef dat jij alleen maar kan denken: hoe komen we hier nog uit?  
  • check
    Het gedoe met sommige klanten kost je veel meer energie dan het je oplevert. 

Hoe zou het voor jou zijn als je snapt waarom het met sommige klanten niet loopt. Als je weet wat je moet doen om het contact direct weer lekker te laten lopen? Als jij en je klanten aan een half woord genoeg hebben. Als het zo soepel loopt, dat jij aan het einde van de dag nog energie over hebt?

Geen diep gegraaf, maar praktische tips die je direct kunt toepassen. Doordat je gaat snappen hoe het voor jou werkt. Hoe jij met je klanten communiceert werkt. Wat jou energie kost maar ook wat jou energie oplevert!  En hoe je klanten precies kan geven wat ze nodig hebben. 


De drijfveren van jouw ideale klant 

Wat zijn dan die drijfveren van jouw klant? Waar heeft jouw klant behoefte aan? Want ja, die behoeftes verschillen. De een zoekt praktische tips en de ander inspiratie.

Ik help jou om de drijfveren van jouw ideale klant te herkennen. Zodat je weet welke klant waar behoefte aan heeft. Maar… daarmee ben je er nog niet. Want wat zijn jouw drijfveren? En welke eigenschappen heb jij van nature waardoor jij zonder moeite tegemoet komt aan de behoefte van jouw ideale klant?

Een voorbeeld: Als jij iemand bent die van de vrijheid en inspiratie is. Dan is dat ook wat jij jouw klant kan bieden. Als die klant dan veiligheid en structuur zoekt dan is er een grote kans dat die dat niet vindt bij jou. Resultaat een teleurgestelde klant maar ook een grote kans dat jij aan jezelf gaat twijfelen en bijvoorbeeld je aanbod gaat aanpassen. Niet doen! Jij hebt van nature eigenschappen (ingegeven door jouw drijfveer) wat jij jouw klant kan bieden. In dit geval ben jij iemand die klanten vrijheid en inspiratie kan bieden en dat zijn precies die klanten die jij ook zoekt, jouw ideale klant!

Genoeg trainingen van diverse businesscoaches over de persona van je ideale klant. Over dat je je niche moet kiezen en de klant in beeld moet hebben: Hoe zien ze eruit? Wat doen ze? Maar... daar gaat deze training niet over.

Mijn training “In 5 stappen succesvol jouw ideale klant aanspreken” gaat over de drijfveren van jouw klant. Drijfveren bepalen het gedrag en de wijze van communiceren van jouw klant. 

In 5 stappen leer je :

  • Wie jouw ideale klant is en wie vooral niet bij jou moeten zijn ;)
  • De behoeften van je klant te zien.
  • Inzicht te krijgen in jouw eigen drijfveren.
  • check
    Jouw eigenschappen te herkennen die je van nature hebt en waardoor je zonder moeite tegemoet komt aan de behoefte van jouw ideale klant.
  • check
    Welke diensten en producten bij jouw klanten passen en in welke vorm

In deze training krijg je :

  • Jouw persoonlijke drijfverenprofiel (en persoonlijke rapportage van 25 pagina's)
  • Persoonlijk aandacht en praktische tips voor jou!
  • Gratis koffie, thee, lunch etc..
  • check
    Toegang tot besloten FB groep waar ik mijn tips en adviezen deel en jij je vragen kan stellen. 
  • check
    Training op een leuke locatie in Hillegom.
  • check
    Mijn energie, enthousiasme en kennis. 

Na deze training :

  • Onderneem je vanuit wat je energie geeft.
  • check
    Weet jij welke klanten het beste bij jou passen.
  • check
    Weet jij je klanten, die bij passen,  zó aan te spreken dat ze vanzelf naar je toe komen. Die leuke waar je veel energie van krijgt ;)
  • Sluit jouw aanbod exact aan bij wat jouw klant nodig heeft, waardoor ze niet anders kunnen dan voor jou te kiezen.
  • Heb je Inzicht in jouw eigen drijfveren en richt je je business zo in dat je alleen nog dingen doet waar je energie van krijgt.
  • check
    Levert je werk meer energie op dan het je kost ;), dat scheelt je tijd en frustratie.
  • check
    Spreek je de taal van jouw klant waardoor je ze direct en makkelijk bereikt.
  • check
    Weet je wat je drijft, kan je ondernemen vanuit je waarom, vanuit jouw kracht en talent.
  • check
    Groeit jouw business (en wie wil dat nu niet?).

Praktische zaken

Datum: Donderdag 22 november

Tijdstip: 10.00 uur tot 15,00 uur (inloop vanaf 9.30 uur)

Locatie: B.K.O., Hoofdstraat 117, Hillegom

Investering: € 349,- excl BTW*

Heb je al een persoonlijk drijfverenprofiel bij mij gemaakt dan krijg je uiteraard korting en betaal je € 279,- excl BTW. 


Drijfveren en ik

Ruim 12 jaar geleden begon ik voor mijzelf als interim HR-adviseur. In die tijd wist ik niet veel van ideale klanten. Je had bureau’s die je belden omdat ze een interimmer zochten voor een klant. Als het gesprek met het bureau en met de opdrachtgever goed liep dan begon ik met mijn opdracht. Ingewikkelder was het niet, de inhoud van de opdracht paste bij mij of niet.

Een paar jaar later accepteerde ik een opdracht omdat er dan ook weer voor een paar maanden brood met beleg op de plank was. Stom, want eigenlijk liep het gesprek ook niet heel lekker. Maar ja, ze wilden mij hebben en dan speelt het ego op en de ratio…

Het was ook bij die opdrachtgever dat wat ik verwachtte in mijn werk en de werkelijkheid even niet overeen kwamen. Ook schuurde het in het contact met mijn collega’s . Ik voelde dat het niet werkte maar ik kon er de vinger niet op leggen. Ik sprak er met iemand over die mij aanraadde om een drijfverenprofiel te laten maken.

Het is een cliché maar waar… die dag ging er een wereld voor mij open. Ineens realiseerde ik mij waarom ik een behoefte had aan vrijheid. Waarom ik het fijn vond mij in lastige dingen vast te bijten. Waarom het schuurde met die collega’s. Waarom zij mij arrogant vonden. Waarom ik meer dan 1 boek tegelijk lees. Waarom ik energie krijg van dingen starten en minder van dingen afmaken ;).

Alles viel op zijn plek. En sinds die tijd werk ik het liefst met klanten en opdrachtgevers die aansluiten bij mijn drijfveren. Waar ik ruimte van krijg, die resultaat belangrijk vinden. En soms ga ook ik nog op mijn snufferd…. Maar dan weet ik ook waarom het even niet lekker loopt en wat ik moet doen om mijn energie weer terug te krijgen.

Ik gun jou dat ook!

Hartelijke groet,

Danielle Elenga


Wat anderen zeggen!

"Mijn grootste kracht" 

"Ik heb zulke mooie inzichten gekregen door de test van Danielle. Bizar, iets wat ik ver had weggestopt blijkt juist mijn grootste kracht te zijn in het ondernemen. Op de momenten dat ik dacht, ik zeg maar niks... borrelde er wel van alles binnen. Nu snap ik helemaal waarom en het voelt het als thuiskomen bij jezelf. Maar vergis je niet in je valkuilen. Daar zat voor mij het grootste inzicht. De valkuil waarvan ik dacht dat dat juist mijn grootste talent was. Niet dus!" 


DANIELLE RIEMERSMAGrip op bedrijfsgroei (www.gripopbedrijfsgroei.nl)
"Zo ontzettend veel herkenningspunten" 

"Aanrader om je profiel te laten maken! Zo ontzettend veel herkenningspunten en Danielle is dé expert hierin! Ze leest, schrijft, ruikt, ademt en volgens mij droomt ze er ook over ;) Ik ken niemand anders die zo gedreven is en zo snel de vinger op de zere plek legt bij of (mis)communicatie, wie is je ideale klant, waar wordt je blij van. Maar ook waar kan je niet tegen of ongelukkig van? Zodat je dat kunt vermijden. Belangrijke punten voor een ondernemer. Top Danielle!!! Bedankt voor alles!


Ria KaashoekVan klik naar klant (www.riakaashoek.nl) 

"Aanrader"

"Dit is ECHT een aanrader! Voor iedereen die met mensen werkt sowieso maar überhaupt. geeft je zoveel waardevolle inzichten over gedrag, actie en reactie. Daarbij doet Danielle dat ook nog eens op humoristische en zeer begrijpelijke wijze met tal van herkenbare praktische voorbeelden. Ik zeg 'doen'!


Moeiteloos leidinggeven Management Drives training
Veronique Prins Businesscoach www.jezaakvoorelkaar.nl

"Prettige mix van pragmatische aanpak en diepgaande mensenkennis"

"Ik heb de workshop moeiteloos leidinggeven bij Danielle gevolgd. Ik vond het een heel nuttige, waardevolle en plezierige bijeenkomst. Danielle beheerst de kennis over management drives uitstekend en bezit een prettige mix van pragmatische aanpak en diepgaande mensenkennis. Daarnaast is ze to-the-point en neemt ze ook de tijd die nodig is.


Moeiteloos leidinggeven Management Drives training Danielle Elenga
Bernadette van Schie Dierenarts/ mede-eigenaar Sterkliniek Dierenartsen Hillegom / Nieuw-Vennep

"Don't think it doesn't matter what you do, it does!”

Weeresteinstraat 45 | 2182 GR Hillegom | T 06 28950943 | E danielle@danielle-elenga.nl | KvK 28105913 |  BTW NL 169686334B02 | IBAN NL20 RABO 0111 3824 67

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Prima, Danielle!'. Meer over kan je lezen in mijn privacyverklaring.